Marketing

Albert Smeitink Manager Marketing & Sales
Voor de afdeling Marketing stond alles in het begin van het jaar in het teken van carnaval. We transformeerde Omroep Brabant naar Roeptoetgat, in lijn met alle dorpen en steden die tijdens carnaval hun naam aanpassen. 3 Uurkes Vurraf, live optochten, Fijnfisjeniecafé: Omroep Brabant was er weer bij en alles kon en mocht weer in 2023. De connectie met ons publiek was er weer volop.
Brabant+ werd als video on demand platform geïntroduceerd. (Terug)kijken naar programma’s op het moment dat het jou schikt maar ook live events waren hier te bekijken. Het Marketingteam was verantwoordelijk voor de lancering, communicatie en campagnes ter stimulering van downloads en gebruik.
Door het jaar heen waren we ook in 2023 weer prominent zichtbaar op verschillende evenementen: het plein van de Hemelse Voorpret van Guus Meeuwis werd door Omroep Brabant verzorgd. Met een heus Omroep Brabant Plein zochten we de interactie met ons publiek op tijdens Bloemencorso Zundert en De Singelloop in Breda.
De zichtbaarheid in Brabant werd verder versterkt door de vele campagnes, zowel online als offline. Er was vanuit marketing weer een intensieve ondersteuning voor het salesteam in het kader van leadgeneration. Die inzet heeft bijgedragen aan het realiseren van het sales jaardoel.
Mede door de maandelijkse rapportages en diverse onderzoeken onder onze gebruikers konden we onze afdelingen ondersteuning en advies bieden bij de verdere ontwikkeling van onze platformen. In combinatie met de campagnes heeft dit een bijdrage geleverd aan het toegenomen bereik op al onze kanalen. Als marketing kijken we dan ook tevreden terug op 2023. Met veel enthousiasme gaan we voor een nog mooier 2024!